maandag 12 augustus 2013

Mijn Dagelijkse Verzorginsroutine


Elke ochtend heb ik een vaste routine in de badkamer. Soms komt daar ook een make-up routine bij, soms ook niet. Dat hangt grotendeels af van hoe mijn dag eruit ziet. Ga ik iets doen die dag, of ga ik pas ’s avonds naar buiten. Misschien ga ik wel helemaal niet naar buiten! Wat als ik opeens toch naar de winkel moet? Maar mijn verzorgingsroutine ziet er elke dag hetzelfde uit en die besloot ik met jullie te delen!

 
Eerst poets ik mijn tanden. Dat doe ik met een gewone tandenborstel en de ‘Signal White Now’ tandpasta. Ik heb niet echt een speciale reden voor het kiezen van deze tandpasta. Ik ben eigenlijk een heel moeilijk geval met tandpasta, het mag niet te hard pikken in mijn mond, maar het moet ook en goeie smaak hebben. Ik heb al enkele tandpasta’s versleten en deze is tot nu toe mijn favoriet! Soms spoel ik ook mijn mond met Listerine, maar dat is niet altijd.


Na het tandenpoetsen, was ik mijn gezicht. Dat doe ik met de ‘Pure Effect Wash Off’ van Nivea. Deze gebruik ik al heel erg lang en ik ben er nog steeds heel tevreden over. Mijn gezicht reageert namelijk vrij snel als ik wissel van verzorgingsproducten en deze geeft mijn gezicht een zacht en schoon gevoel!

Nadat ik mijn gezicht gewassen heb doe ik een beetje ‘Pure Effect Stay Clear’ (ook van Nivea) op een wattenschijfje en ga ik daarmee over mijn gezicht. Dat haalt de laatste restjes vuil allemaal weg en verzorgt mijn gezicht ook nog eens. Ik heb ook het gevoel dat mijn gezicht er zacht van blijft en het droogt mijn huid ook niet uit.

Deze stap sla ik soms over, dat hangt af van het feit of ik thuis blijf of last heb van mijn ogen. De tonic blijft namelijk een tijdje nat op mijn gezicht en terwijl ik wacht tot het wat is opgedroogd, doe ik meestal mijn lenzen in. Als ik pijn heb in mijn ogen of geen zin heb in mijn lenzen, doe ik dat natuurlijk niet. Dan loop ik meestal eventjes rond in mijn kamer of kijk ik wat op mijn telefoon.

Als mijn tonic droog is, breng ik mijn dagcrème aan. Dat is in tegenstelling tot al de rest, geen product van Nivea! Ik gebruik al een tijdje de ‘mattifying cream’ uit de My Skin lijn van Essence. Ik ben heel erg blij met deze crème en ik merk dat wanneer ik overschakel naar een andere crème, ik meteen rode pukkels en puistjes krijg. Voorlopig blijf ik dus bij deze dagcrème!

Soms gebruik ik niet mijn gebruikelijke dagcrème, maar mijn matterende en gekleurde dagcrème van (je raadt het al) Nivea. Dat vind ik soms handig op warme dagen of dagen dat ik geen make-up op wil doen of foundation wil gebruiken, maar toch mijn huid een beetje egaal wil maken. Ik lees regelmatig dat gekleurde dagcrème bij veel mensen voor problemen zorgt, maar daar heb ik gelukkig geen last van. Hij kleurt mooi bij mijn huid!



Twee keer in de week verwen ik mijn huid door ze lekker te scrubben. Ik ben lang op zoek geweest naar een goeie scrub en deze vond ik bij Yves Rocher. Ik kon een klein cadeau uitkiezen en koos voor de scrub, want ik kan had er toch weer eentje nodig! En ik ben er heel erg blij mee. Hij scrubt goed en ik heb echt het gevoel dat mijn huid goed gereinigd is als ik hem weer eens heb gebruikt. Het scrubben doe ik dan in de plaats van het wassen met mijn reinigingsgel.

Een keer per week (en dat is meestal op zondag) smeer ik mijn gezicht in met een lekker voedend en ontspannend maskertje. De week is op z’n einde en je gezicht heeft dat dan echt wel nodig. En het is een leuke bezigheid om in het weekend nog eventjes te ontspannen en te genieten van je vrije dag. Ik gebruik elke keer wel een ander maskertje, zoals je kan zien heb ik er toch wel een aantal in mijn kast liggen. Ik ben zeer tevreden van de maskertjes van de Hema (zoals je kan zien) en deze blijf ik ook altijd kopen!

Zo, dit is mijn dagelijkse verzorgingsroutine. Na deze routine volgt meestal ook een make-up routine, maar die laat ik je in een volgend blogbericht zien! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen welke producten ik gebruik.

0 reacties:

Een reactie posten